خوابگاه نشین های نابغه

ما ۵ دانشجوی خوشحال هستیم؛ یهو و در شرایط ... امتحان؛ وبلاگ نویسیمون استارت خورد.حالام قراره توش از هرچی دوست داریم بنویسیم.

خوابگاه نشین های نابغه

ما ۵ دانشجوی خوشحال هستیم؛ یهو و در شرایط ... امتحان؛ وبلاگ نویسیمون استارت خورد.حالام قراره توش از هرچی دوست داریم بنویسیم.

عید غدیر بر دوستان نابغه ای و غیر نابغه ای مبارک

 

 

قطعه ای از خطبه غدیر:

....و خداوند به من اعلام فرموده که اگر آنچه را در حق علی بر من نازل نموده ابلاغ نکنم رسالت الهی را نرسانده ام و حفاظت مرا از شر مردم ضمانت نموده و خداوند به من چنین وحی فرموده:" ای پیامبر آنچه را از جانب پروردگارت بر تو نازل شده درباره علی ابلاغ کن و اگر چنین نکنی رسالت او را نرسانده ای و خداوند تو را از آسیب مردم حفظ میکند "

ای مردم بدانید که جبرئیل سه بار بر من نازل شده و از طرف سلام,پروردگارم, مرا فرمان داده که در این مکان بایستم و به همگان از سفید و سیاه اعلام کنم که علی بن ابیطالب برادر من و وصی من و جانشین من بر امتم و امام بعد از من است.اوست که مقامش نسبت به من همان مقام هارون نسبت به موسی است جز انکه پس از من نبوتی نیست, و او صاحب اختیار شما بعد از خدا و پیامبرش می باشد و خدای متعال در این باره آیه ای از کتابش را بر من نازل فرموده:"انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنو الذین یقیمون الصلاه و یوتون الزکاه و هم راکعون" (صاحب اختیار شما فقط خدا و پیامبر او و کسانی از اهل ایمانند که نماز را به پا میدارند و در حال رکوع زکات میدهند) و علی بن ابیطالب است که نماز را به پا داشته و در حال رکوع انفاق نموده و قصد او در همه حال خداوند عزیز و جلیل است.

و من از جبرئیل خواستم که خداوند مرا معاف دارد از ابلاغ این امر به شما ,زیرا ای مردم –از شمار اندک متقیان و زیادی دورویان و فسادانگیزی سرزنش گویان و حیله های مسخره کنندگان اسلام آگاهم .....

خداوند از من راضی نمیشود مگر انچه را در حق علی بر من نازل فرموده ابلاغ نمایم

و بدانید خداوند او را صاحب اختیار و امام بر شما قرار داده که اطاعتش بر همگان واجب است

و بعد از من علی به فرمان خدا صاحب اختیار و امام شماست و سپس امامت در ذریه من از فرزندان اوست تا روزی که خدا و رسولش را دیدا کنید.... 

 

وباز پیامبر درباره علی فرموده است: بار الها دوست بدار هر که علی را دوست بدارد و دشمن بدار هرکه علی را دشمن بدارد و یاری کن هرکه علی را یاری کند و خوار کن هرکه علی را خوار سازد

و فرمود من و علی هر دو شاخه های یک درختیم و سایرین از درخت های مختلفند

و رسول خدا دختر گرامیش که سید زنان عالم است به علی تزویج  فرمود و باز حلال کرد به علی آنچه بر خود پیغمبر حلال بود (با حال جنابت تنها بر رسول خدا و علی به مسجد پیغمبر وارد شدن حلال بود و بر غیرشان حرام) و باز تمام درهای منازل اصحاب را که به مسجد رسول باز بود به حکم خدا بست غیر در خانه علی , آنگاه رسول اسرار علم و حکمتش را نزد علی ودیعه گذاشت که فرمود : انا مدینه العلم و علی بابها (من شهر علمم و علی در آن شهر علم است پس هرکه بخواهد در این مدینه علم و حکمت وارد شود از درگاهش باید وارد شود

آنگاه رسول اکرم درباره علی ع فرمود تو برادر من و وصی من و وارث من هستی , گوشت و خون تو گوشت و خون من است صلح و جنگ با تو صلح و جنگ با من است و ایمان چنان با گوشت و خون تو آمیخته شده که با گوشت و خون من آمیخته اند و تو فردای قیامت جانشین من بر حوض کوثر خواهی بود و پس از من تو ادای قرض من میکنی و وعده های مرا انجام خواهی داد و شیعیان تو در قیامت بر کرسی های نور با روی سفید در بهشت ابد گرداگرد من قرار گرفته اند

اگر تو یا علی بعد از من میان امتم نبودی اهل ایمان به مقام معرفت نمی رسیدند (اهل ایمان از منافق شناخته نمی شدند)

و همانا علی حبل الله المتین در راه حق برای امت است هیچکس به قربت (ظاهر و باطن ) با رسول بر او سبقت نیافته و در اسلام و ایمان بر او سبقت نگرفته و نه کسی با او در مناقب و اوصاف کمال خواهد رسید . تنها قدم به قدم از پی رسول اکرم علی راه پیمود

نظرات 6 + ارسال نظر
belladona دوشنبه 23 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 21:35

منم این عید بزرگ رو تبریک میگم به تو دوست عزیز و همه دوستان وبلاگی
ایشالله که بهترینها نصیب همه

ممنون
همچنین

باشماق دوشنبه 23 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 23:03 http://bashmagh.blogsky.com

سلام بر نابغه ها
عیدتون مبارک اگه سید تو شما هست عیدی یادش نره

عید شما هم مبارک
من یکی که سید نیستم

حسین دوشنبه 23 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 23:24 http://gheychee.blogsky.com

عید شما دوستان خوابگاه نشین نابغه از دیار ناکجا آباد که وسعتی دارد به پهنای دل دریاییتان.....
نیز مبارک باد

خیلی ممنون

لولو سه‌شنبه 24 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 18:46 http://halogen1983.blogfa.com/

سلااااااااااااااااام
عیدتون مبارک جمیعا

هادی سه‌شنبه 24 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 22:02

نمی دونید چقد خوشحال شدم وقتی تو این ایترنت خشک و بی روح اینو دیدم
عید غدیر بر همه ی خوابگاه نشین ها ی نابغه و همه ی دوستاران امام علی مبارک

belladona چهارشنبه 25 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 00:11

من اولش این متنو که گذاشتی نخوندم آخه طولانی بود و من تنبل ولی بعدش که خوندم خیلی خوشم اومد.واقعا دستت درد نکنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد